• HURTIG OG GRATIS LEVERING
  • KUNDESERVICE, HVERDAGE 9-16
  • FULD RETURRET PÅ ALLE VARER
  • TOPSCORER PÅ TRUSTPILOT

Handelsbetingelser

På denne side kan du læse hvilke fordele og betingelser der er gældende når du handler med Silkeland. Hvis du har spørgsmål til handlen, som du ikke finder svar på her, er du altid velkommen til at ringe eller sende os en mail. Se vores kontaktoplysninger her.

Priser

Alle priser er inkl. 25% moms og er opgivet i danske kroner DKK hvor intet andet nævnes. Priserne er dagspriser. Når du handler med silkeland.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til salg@silkeland.dk

Sikker og hurtig betaling

Silkeland modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, American Express og de fleste gængse betalingskort. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der tages ikke gebyr ved betaling på silkeland.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Betalingerne går via en sikker SSL krypteret forbindelse fra Silkeland direkte til PBS. Dine kreditkortsoplysninger er beskyttet og krypteret, når de sendes til behandling ved PBS. Vi får derfor ikke kendskab til det du indtaster, men får kun besked om transaktionen er godkendt eller ej.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Der er følgende reservationsperioder for de kort der kan benyttes i butikken:
VISA: Op til 30 dages reservationsperiode
Mastercard: Op til 30 dages reservationsperiode

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Leveringsomkostninger

Vi leverer via GLS Pakkepost gratis til hele landet. Vi sender også til andre lande, kontakt os venligst på info@silkeland.dk for yderligere information.

Leveringstid

Bestiller du en vare inden kl. 12, bestræber vi os på at sende varen samme dag. Det vil sige at du ofte vil modtage varen allerede dagen efter bestilling.

Vi sender ikke i weekenden og varer der bestilles i løbet af weekenden afsendes først mandag morgen.

Reklamationsret

Som kunde har du selvfølgelig lov til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Reklamationsretten gælder i 2 år og omfatter fabrikations- og materialefejl.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Fortrydelsesret

Du har som kunde hos Silkeland 30 dages returret på alle varekøb. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Du må ikke sende varen pr. efterkrav. Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til salg@silkeland.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Varens stand, når du sender den retur.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering af varer

Send os en mail på salg@silkeland.dk, vi vil derefter sende dig en returlabel gratis.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal ellers selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på silkeland.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Silkeland ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for Silkeland ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på silkeland.dk er Silkeland ApS. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.  
Oplysninger afgivet til silkeland.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Silkeland ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Silkeland ApS via e-mail info@silkeland.dk

Cookies

På silkeland.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Du kan på vores side om cookies læse præcist hvordan vi benytter cookies.
Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til Silkeland ApS på info@silkeland.dk

Webstatistik

Vi bruger en webstatistik på silkeland.dk hvilket betyder, at der opsamles information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere silkeland.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@silkeland.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres pr. e-mail kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
silkeland.dk
Mariedalsvej 32
8220 Brabrand
e-mail: info@silkeland.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den: Modtaget den:
Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Forbrugerens underskrift:Dato:

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22/9 2024